Rustdag in Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Rustdag in Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Rustdag in Bilbao

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 September 2019 | Spanje, Bilbao

Door 'n chique winkelstraat loop ik terug naar het centrum. Bij de kathedraal is het een drukte van belang. Er staan allerlei oldtimers die de gasten van een bruiloft, die nu in de kerk bezig is, vervoeren. Geen stoel onbezet op de terrassen en ik wil net verder lopen als de bruid, bruidegom met gevolg naar buiten komen. Er klinkt vrolijke muziek, het bruidspaar wordt bedolven onder een regen van rode rozen en begint spontaan een dansje even later gevolgd door de andere feestgangers. Het hele gezelschap stapt in de volgauto's en plotseling is er alle plaats op de terrassen. Natuurlijk maak ik van de gelegenheid gebruik er neer te strijken, binnen de kortste keren zijn de terrassen weer helemaal vol, kennelijk een zeer geliefde plek. De prettige temperatuur is aanleiding een groot glas bier te bestellen en ik krijg er wat kleine hapjes bij. Geen verkeerde plek dus om wat langer te verblijven. De plek voor de kathedraal trekt heel wat publiek en ook vrijwel alle pelgrims komen hier voorbij om een stempel voor hun pelgrims paspoort te halen. Ik zie wel wat bekende maar ben pas echt verrast als ik de Belg Marcel in het gezelschap van de beide Finnen ontwaar. Er volgt een hartelijk weerzien met natuurlijk de verhalen van wat zij en ik onderweg ervaren hebben

  • 04 September 2019 - 15:34

    Janny:

    Wat een prachtige verhaal dit na de ellende van de regen.
    Het was genieten daar met het bruidsfeest.

    Wij hebben in Malta ook een x een bruidspaar gevolgd tot in de kerk maar geen foto's.
    Toen kon ik het geluid nog niet uitzetten.
    Groetjes Peter en tot volgende week.

  • 05 September 2019 - 09:33

    Herman Van Rheenen:

    dat zijn de leuke momenten Peter, het opnieuw ontmoeten van de andere wandelaars en ervaringen uit te wisselen en dat op een prima plek met een biertje onder handbereik. -:)

    groet, Herman

  • 05 September 2019 - 11:36

    Nieske:

    Erg leuk dat je dit verhaal met ons deelt Peter,
    het verbaasd me iedere keer weer dat je steeds weer mensen
    tegen komt die de tocht ook lopen, net zulke doorzetters als jij
    dus, ik heb dat vermogen en de conditie ook niet dus zou ik dat nooit
    gaan doen maar ik vind het super van jullie allemaal..al die mensen die de tocht lopen,
    heb er eens een programma van gezien hoe dat afzien is en dat je jezelf zo tegen komt...
    knap, respect!!

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 16733

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: