Santiago/Slot - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Santiago/Slot - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Santiago/Slot

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 November 2019 | Spanje, Santiago de Compostella

Ik vertrek nog in het donker ( In Spanje is het om 08.00 nog donker ) voor de laatste 14 kilometer. Duik het eerste café in dat ik tegen kom en drink er koffie met een croissant.
Om 10.38 loop ik de kathedraal in Santiago tegemoet, helaas staat die in de steigers en naar later blijkt ook de binnenzijde.
Ik zoek 'n hotel en blijf twee nachten om het hele circus te bekijken. Het wordt allemaal steeds meer commercieler, iets dat me vreselijk tegenstaat. Het is "de Weg "die de reis interressant maakt.
Daarna rij ik met een bus van Santiago naar Porto om er 'n paar dagen samen met mijn lief van het leven en elkaar te genieten.
U mist ( of misschien ook niet ) de diepgang in mijn verhaaltjes, natuurlijk kende ik ook zwakke en emotionele momenten en veel meer dan dat, maar dat hou ik voor mezelf en alleen voor mezelf. Alleen reizen heeft zo z'n voordeleen, ik hoef met niemand rekening te houden, kies mijn eigen weg, tempo en tijden. Ik maak als ik alleen ben heel makkelijk contact en van de 35 wandeldagen heb ik slechts ééen keer alleen aan tafel gezeten. Meestal werd ik aan tafel genodigd door andere pelgrims. Zo zat ik met Duitsers, Portugesen,Engelsen, Amerikanen, Canadesen en een Italiaanse priester die in Santiago voor ging in de pelgrims mis, aan de avondmaal.
Het was pittig en nat maar ik zou het echt zo weer overdoen. Over overdoen gesproken, volgend voorjaar ga ik met mijn oudste kleinzoon Tom deze zelfde tocht lopen. Mijn ultieme wens voor mijn 75ste levensjaar.
gr.Peter


  • 02 November 2019 - 14:13

    Marion:

    het kontakt met mensen uit andere landen is zo leuk wij wandelen dan niet zo ver als jij maar komen met onze wandelingen ook altijd in kontakt en zo gezellig is dat als je in hetzelfde natuurgebied loopt en dus dezelfde interesses hebt ..geweldig dat je met tom het weer gaat doen

  • 02 November 2019 - 20:23

    1103 :

    Een mooie afsluiting Peter...!
    Ik wens voor je 75 e verjaardag, dat je deze trip weer mag doen en samen met je kleinzoon.
    Veel gezondheid gewest en tussendoor vast nog wel wat trainen.. Denk ik
    Groetjes Janny

  • 01 Januari 2020 - 12:20

    Janet:

    Hi Peter, wat een intens persoonlijke ervaring voor jou. Jammer dat het commerciële wordt, dat is helaas realiteit. Super dst je deze reis in 2020 met Tom gaat ervaren.
    Groetjes van Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 16741

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: