Camino de la Costa deel 16 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Camino de la Costa deel 16 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Camino de la Costa deel 16

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juli 2020 | Spanje, Markina-Xemein


Vervolg.
Dit jaar is het niet mogelijk naar Santiago te pelgrimeren. Vandaar een verslag van een eerdere Camino en wel langs de Noord kust van Spanje, de Camino de la Costa

De nacht is naar omstandigheden rustig verlopen alleen om 05.30 beginnen al de inpak en vertrek geluiden. Het ritselen van plastic, iedereen verpakt alles in plastic zakken, het lichtje dat velen op hun hoofd dragen zwaait door de kamer, toilet bezoek, struikelen over andermans bagage en probeer dan maar eens door te slapen. Ik hou het tot 07.15 vol en ga dan aan tafel zitten om mijn dagboek up to date te houden, als iedereen vertrokken is bezoek ik op mijn gemak het gemak, neem 'n snelle douche, help de beheerder van de alberque met het afhalen van de bedden en was nog snel wat vaat af. Dan loop ik met rugzak het stadje in op zoek naar koffie, zonder wil ik niet vertrekken en trek in 'n broodje heb ik ook wel. Met dit in mijn maag vertrek ik op weg naar Morga. Dat deze dag wel heel erg anders zal uitpakken weet ik dan gelukkig nog niet.
Ik loop na 'n klein half uurtje de beide Finnen al achterop, maak kort 'n praatje en aangezien mijn tempo aanmerkelijk hoger ligt laat ik ze al snel achter. Het pad voert me behoorlijk steil omhoog en er zijn stukken waar ik met de handen op de knieën mezelf omhoog moet werken. Wel zie ik al 'n hele tijd geen enkele gele pijl meer en bewerk pas na 'n tijdje dat ik verkeerd aan het lopen ben. Nu is teruglopen iets wat ik niet graag doe en ik probeer dan ook een andere richting uit te lopen maar raak verward in varens en ander groen. Er zit niets anders op als alles wat ik omhoog geklommen ben weer af te dalen. Onderaan zie ik gelijk de gele pijl die ik gemist heb. Het pad wordt wel heel modderig, meer glijden als lopen glibber ik over het pad. Als ik 'n half uur later de beide Finnen weer inhaal kijken die dan ook bijzonder verrast. Komen net langs 'n plek ergens bij 'n klooster nabij Cenarruza waar we wel koffie kunnen drinken en daar maken we samen gebruik van. Alleen koffie is wel erg kaal dus eet ik er 'n groot stuk tortilla en stokbrood bij. We gaan ieder z'n eigen weg. ( wordt vervolgd )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Markina-Xemein

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 16873

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: