Camino de la Costa deel 2 - Reisverslag uit Irun, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Camino de la Costa deel 2 - Reisverslag uit Irun, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Camino de la Costa deel 2

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juni 2020 | Spanje, Irun

Dit jaar is het niet mogelijk naar Santiago te pelgrimeren. Vandaar een verslag van een eerdere Camino en wel langs de Noord kust van Spanje, de Camino de la Costa


Aan de overzijde denk ik makkelijk de route richting refugio ( goedkoop onderkomen voor pelgrims, mits in het bezit van een pelgrims paspoort ) te kunnen vinden. Hoe ik ook zoek ik zie en vind geen enkele pijl. Hier en daar wat navraag gedaan en zo beland ik toch in een heel klein kamertje met vier stapelbedden waartussen vrijwel geen ruimte is. Ik ben de eerste en zoek 'n plekje, al snel volgen er 7 medelopers en de ruimte is nu toch wel heel klein, je kunt letterlijk je kont niet keren. Dit alles voor 'n vrijwillige bijdrage van 5 euro. Ik ga snel douchen en vertrek de stad in.


Het eerste wat ik in de stad ga doen is een paar teenslippers kopen om als ik de hele dag gewandeld heb de voeten te ontlasten en aan de buitenlucht bloot te stellen. Ik kijk in 'n paar sport en schoenenwinkels waar een ruime keuze is, wel allemaal behoorlijk aan de prijs. Laat maar zitten ik kijk wel een andere dag of ik iets van mijn ( goedkopere ) gading kan vinden. Om iets te eten bezoek ik een grote supermarkt en wat zie ik het allereerst, teenslippers en ook nog voor 'n spotprijs. Gewapend met slippers, stokbrood, gorgonzola, yoghurt en 'n blik pils zoek ik 'n bankje in het park waar ik op m'n gemak de koopwaar nuttig, de slippers uitgezonderd. Onderwijl bekijk ik de mensen die hier in grote getale flaneren. Het is zaterdag en dan vieren de Spanjaarden uitgebreid het weekend. Vele families, ieder op hun paasbest, wandelen op en neer over de schaduwrijke lanen en ik als toeschouwer geniet ervan. Tegen tienen ben ik terug in de refugio waar mijn kamergenoten al allemaal onder de wol liggen. Onder de wol is aan mij niet besteed, het is loeiwarm dus lig ik op 'n boxershort na naakt op bed. Welterusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Irun

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 16948

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: