Fietsend naar Santiago deel 16 - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago deel 16 - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago deel 16

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 September 2021 | Frankrijk, Bonneval

Chateau Renault 19/05/2009
Niet al te vroeg op, opbreken is zo gepiept. Ik zeg mijn medereiziger gedag en tot ziens. De Middelburgers waren al in alle vroegte vertrokken. Er staat me een korte rit te wachten van zo'n 60 kilometer. Door 'n omleiding en wat verkeerd fietsen worden het er toch 80.
Ik volg die omleiding, hoewel je er als fietser vaak toch langs kunt. In dit geval was het een heel verstandig besluit. Ik ontmoette de dagen erna Nelly en Jaap en nog een andere fietser die de omleiding genegeerd hadden en tot aan de assen van de wielen in de modder terecht waren gekomen. Om dat weer schoon en berijdbaar te krijgen ging heel wat meer tijd verloren als met het omfietsen, nog afgezien van de schade en troep aan de fiets. Er zal menig vloekje aan besteed zijn geworden.
In Vendome aangekomen is ook hier de camping weer gesloten, navraag bij het plaatselijke VVV kantoor levert een andere camping op 25 kilometer de verkeerde kant uit, dat schiet natuurlijk voor geen meter op. In het route boekje wordt in Chateau Renault wel een camping vermeldt dus dat betekent nog ruim 30 kilometers doortrappen. Dat trappen gaat me vandaag best lekker af en ik geniet van de leeuwerikken die hoog boven mijn hoofd hun karakterestieke geluid laten horen, de reuk van versgemaaid gras is ook niet verkeerd, krekels sjielpen in de bermen en een konijntje wijst me de weg door voor me uit te rennen. Ik volg in blind vertrouwen totdat ze plots rechtsaf een graanveld inslaat en ik nog net voor de berm kan stoppen.Moraal, vetrouw niet blind op een konijn voor je het weet beland je in de goot.Ook deze camping is gesloten maar er staan toch drie bewoonde caravans dus zet ik brutaal mijn tentje op een mooi en vlak plekje, wandel terug naat het plaatsje,zit wat op 'nterras, uiteraard niet allen maar in het gezelschap van een mooi glas bier. Doe erna wat boodschappen voor mijn avondmaal en maak 'n praatje met een nederlands stel in een van die caravans die me vertellen dat de beheerster van de camping morgenvroeg komt afrekenen. Kortom, een redelijk rustig en aangenaam verlopen dag met wel weer veel kilometers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bonneval

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 16942

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: