Bilbao/Ontmoeting - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Bilbao/Ontmoeting - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Bilbao/Ontmoeting

Door: peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Oktober 2019 | Spanje, Bilbao

We spreken af om vanavond samen te gaan eten en kiezen dit terras voor de kathedraal als ontmoetingspek. Ik ga nog even terug naar het hotel om een korte siësta te houden en daarna het bad in te plonzen. Uitgerust en lekker fris zit ik als eerste weer voor de kathedraal met maar gelijk 'n stevige pot bier. Niet veel laten schuift ook het Fins echtpaar aan en ook zij houden wel van 'n glaasje bier dat in hun ogen spotgoedkoop is, ze zijn in Finland andere prijzen gewend. Met inmiddels een tweede glas bier in mijn hand komt ook Marcel erbij zitten. De twee Franse vrienden van Marcel zijn vanochtend gelijk doorgelopen en hij is er niet echt rouwig om. Ze maakten naar zijn smaak teveel kilometers in een te hoog tempo. Het is eigenlijk nog veel te vroeg om te gaan eten, maar de Finnen verblijven in een jeugdherberg en daar gaat de deur om 22.00 op slot zodat we min of meer gedwongen zijn al om 20.00 aan tafel te gaan, iets wat niet zo makkelijk is als het lijkt. Voor 21.00 doet vrijwel geen restaurant de deuren open en zo belanden we in een Chinees restaurant waar we het menu van de dag krijgen voorgeschoteld in in totaal lege eetzaal alleen bevolkt door twee Finnen, 'n Belg en een Maastrichtenaar. Het doet aan de gezelligheid niets af de wijn vloeit rijkelijk en de stemming stijgt per fles en u zult begrijpen hoe dan de stemming na de derde fles was. Lichtelijk aangeschoten haasten de Finnen zich tegen tienen naar hun onderkomen terwijl Marcel en ik 'n Spaanse bar opzoeken om daar met de Spanjaarden het weekend te vieren. We eten nog wat kleine hapjes ( tapas ) en bekijken feestvierende mensen. Met Marcel klikt het prima en ik stel hem voor een paar dagen samen te stappen. Hij stemt erin toe met die voorwaarde dat we pas maandag verder gaan, hij wil morgen, zondag dus, het Guggenheim Museum bezoeken. We nemen nog 'n drankje, hij 'n cognac en ik nog 'n glas bier ( dat houdt de bloedvaten wijd! ) en lopen daarna ieder naar ons eigen hotel, ik aan deze kant van de rivier hij aan de overzijde.






  • 11 Oktober 2019 - 16:20

    1103:

    Gelezen en nu komt bij mij de vraag of je ook meegeweest bent naar het museum..
    Jullie kunnen we wat van met die biertjes

    Lijkt gezellig.
    Groetjes Janny

  • 16 Oktober 2019 - 06:42

    Herman Van Rheenen:

    dat leest "lekker"Peter. Mooi zo'n gezellige avond met je wandelvrienden. We lezen vast nog wel hoe het gegaan is om samen met Marcel een paar dagen verder te trekken.

    groet, Herman

  • 02 November 2019 - 14:15

    Marion:

    1x in bilbao geweest maar wat heb ik genoten van die stad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 16926

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: