Fietsend naar Santiago Deel 4 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago Deel 4 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago Deel 4

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 December 2020 | Nederland, Sittard

Omdat ik het niet verantwoord vind dit jaar naar Santiago te gaan een verslag van mijn eerste en tweede fietstocht naar Spanje.

60 Dagen voor vertrek 03/03/2009
De eerste dag van de voorjaars vakantie neem ik de gelegenheid te baat om een wat langere wandeling te maken als conditie training maar ook vooral een mentale. Grijs en grauw weer dus heel geschikt om aan mindere omstandigheden te wennen. Om tien uur de deur uit en kom al snel langs een fitniscenrtrum waar iedereen zich achter de ramen in het zweet werkt op een loopband en zo geen meter vooruit komt en er nog voor moet betalen ook. Ik loop heerlijk in de frisse buitenlucht en dat is helemaal gratis. Door Einighausen richting Berg a/d Maas zie ik een zweefvliegje op een kamille zitten en probeer er een foto van te maken, wat verder een vlinder op een bloemetje, ik denk dat het een kleine vos is omdat hij wel z'n haren maar niet z'n streken verloren is. Voort gaat het, ik heb nog een lange weg af te leggen. Met het pontje naar het Belgische Meeswijk stroomafwaarts door een nieuw aanglegd natuurgebied met aan alle kanten water en heel veel watervogels en ganzen die in hele zwermen, verschrikt door deze wandelaar, opvliegen. Aan de overzijde passeer ik Obbicht en Grevenbicht en wat verder bij een baggeraar tref ik een man wiens autobanden zijn lek gestoken en ruitenwissers afgebroken terwijl hij er tien meter vandaan zat te vissen.Ik kon hem helpen door de Belgische ANWB te bellen zodat hij in ieder geval thuis kon komen. Hij kwam nogal van ver, ergens uit een plaatsje in West Vlaanderen.Voort gaat het weer om in de kerk van Heppeneert tien minuten mijn zonden te overdenken.Nu is tien minuten veel te weinig om al mijn zonder op te noemen dus doe ik het maar in etappes. Maaseik nadert in rasse scheden, of eigenlijk ben ik het die nadert. Hier snel ik de brug over en ik loop aan de andere zijde door een aantal dorpen naar het Limbrichter bos waar men voorbereidingen treft de paddetrek in goede banen te leiden. Aan het einde kom ik op het terrein van kasteel Limbricht het enige terp kasteel in Nederland, het baadt ih het late zonlicht. Nog vier kilometer resten me van huis waar ik moe na zeven uur en 41 kilometer aankom. ( wordt vervolgd )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 16945

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: