Kennismaking - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Kennismaking - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Kennismaking

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Februari 2019 | Nederland, Sittard

Lange afstand wandelen doe ik vanaf 1981 met de Gr 5 als begin.
daarna nog vele kortere wandelingen.

In 2011 liep ik langs de Noord kust van Spanje de Camino de la Costa.
Het werd een gedenkwaardige wandeling.

Hoofdstuk 1
Het kriebelt en het kriebelt eigenlijk al twee jaar. Ik ben toen op de fiets van huis naar Santiago gegaan een tocht die voor mij indrukwekkend was. Onderweg passeerde ik veel pelgrims die te voet onderweg waren en dat leek me een zeer uitdagende onderneming. Reeds toen borrelde de gedachte om dat ook 'n keer te doen. Het vraagt natuurlijk heel veel meer tijd en om dat probleem te ondervangen kon ik , inplaats van van huis uit te vertrekken, ergens zelf 'n vertrekpunt te kiezen. Veel heb ik er vooraf over gelezen en mede daardoor werd het verlangen steeds groter. De meest gebruikelijke route is de Camino Frances die ik dan ook op de fiets gevolgd had maar die erg druk is en om die reden afviel. Andere opties zijn er legio, zoals de camino de la Plata die dwars door Spanje van Sevilla naar Santiago loopt, ook speelde ik met de gedachte om vanuit het Zuid Franse Arles te vertrekken, dat viel af door de lengte en beschikbare tijd, maar wat me het meest aantrok was te Camino de la Costa, dus langs de Noord Spaanse kust om dan bij Ribadeo door de bergen naar Santiago te gaan. Een best wel zware tocht, langs de kust met nogal wat beklimmingen en een aantal interessante plaatsen zoals, San Sebastian, Bilbao,Santander en Gyon. Ik schafte een rugzak aan vulde die met blikken erwtensoep en pakken drank tot 10 kilo en ging op die manier allerlei oefentochten maken. Hier 'n verslagje van zo'n oefentochtje. Wordt vervolgd. 28/02/2019

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 16732

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: