Eerste wandeldag deel 3 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Eerste wandeldag deel 3 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Eerste wandeldag deel 3

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 April 2019 | Spanje, San Sebastian

Het wordt weer klimmen en dalen, nu wel minder hoog maar steeds van zeeniveau naar 480 meter en weer terug en dat 'n aantal keer. Hartstikke vermoeiend. Ik heb dorst en mijn watervoorraad is in z'n geheel in mijn keel verdwenen. Uit het niets ineens, midden in het bos, 'n open plek met terras waar ik heel vriendelijk ontvangen word. beetje vreemde plek ook, ik kan er 'n koek en mint limonade krijgen maar verder is er niets. Als ik betalen wil blijkt dat een vrijwillige bijdrage welkom is maar ook zonder is het goed. Er komen nog twee Spaanse mountainbikers bij met zitten en we raken aan de praat. Ze zijn al de hele ochtend aan het fietsen en zijn bekaf. Op mijn vraag hoe ver het nog is naar San Sebastian is het antwoord nog wel 10 kilometer. De moed zakt me in de schoenen. Nog 10 kilometer is nauwelijks te doen na die zware tocht tot op heden. Ik vertrek dan ook maar snel en zie na 'n kwartiertje San Sebastian beneden me liggen en nog 'n kwartier later sta ik er aan het strand.

Valt dus wel mee met die 10 kilometer. Ik loop kilometers langs de overvolle stranden en kom ogen tekort voor alle indrukken die aan me voorbij rollen. Helemaal aan de meest westelijke kant is een jeugdherberg waar ik voor 17.50 euro met ontbijt kan overnachten op een slaapzaal met tien bedden. Krijg mooie net gewassen en gestreken lakens, maak het bed op, ga onder de douche, was de kleren en stop die in de droger.Zo nu is het tijd om iets te eten.
Loop terug naar de boulevard en ik kom gelijk de moeder en dochter tegen waar ik in Biarritz in de stationsrestauratie koffie mee heb zitten drinken, toeval bestaan toch niet. We drinken opnieuw samen koffie maar dat is eigenlijk niet helemaal waar, de beide dames drinken koffie en ik 'n groot glas bier dat er na die vermoeiende wandeling makkelijk inglijdt. We gaan ieder onze eigen weg, ik zoek 'n mooie plek op het strand om vanuit een luie stoel mijn ogen te verwennen met het vele vrouwelijk schoon dat aan dat ogen voorbij komt. Hoor ik nu de stem van Petrus, "Ik dacht dat je een pelgrimstocht aan het maken bent?" Die man ziet ook alles. Beschaamd zoek ik 'n eetgelegenheid en doe mijn smaakpapillen een plezier met een heerlijke pasta met salade en kaasplank toe. Zeker die kaasplank vraagt om 'n karafje wijn als begeleiding, iets waar ik graag aan toegeef.
Wordt vervolgd

  • 17 April 2019 - 05:04

    Janny:

    Gelukkig eind goed...en genieten met je versnaperingen geeft weer moed.
    Prachtig verhaal!
    Groetjes Janny

  • 19 April 2019 - 05:31

    Nieske:

    Hoi Peter!

    Weer een zware dag die er op zit!!
    en dan is het genieten en uitrusten voor de volgende dag!
    hopend dat de motor dan weer is opgeladen voor weer een zware dag!!
    prachtige verhalen over je belevenissen en indrukken van deze zware tocht
    wens je een hele Goede vrijdag en goede Paasdagen Peter, groeten aan je lief,

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastian

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 17103

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: