Tweede wandeldag deel twee - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Tweede wandeldag deel twee - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Tweede wandeldag deel twee

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 April 2019 | Spanje, Zarautz

Aanvankelijk over een aangename onverharde weg hoog boven langs de prachtige kust. Na 'n half uurtje gaat die weg over in 'n nauwelijks te belopen kiezelpad steil dalend en stijgend. Vooral het dalen is moeilijk waarbij ik telkens de kans loop dat er een kiezel onder de schoen meerolt en ik onderuit ga. Ik zoek dan ook 'n stevige stok om me op de been te houden. Na 'n tijdje kom ik in Orio waar een lekker broodje en koffie op me wacht. Ik zit binnen omdat het is beginnen te miezeren en het niet erg aanlokkelijk is weer op te stappen. Dus neem ik nog maar 'n kopje koffie en doe er lang over dat te drinken. De miezer houdt het voor gezien en gaat over in echte regen waar je niet alleen maar nat van wordt maar wel helemaal doorweekt. een kleine pauze in dit natuurverschijnsel doet me toch vetrekken. Loop helemaal langs de zee naar Zarautz en zit eer 'n tijdje onder een afdakje naar die zee te kijken. De route blijft langs de kust en de regen wordt minder en als ik bij een bergpad kom dat behoorlijk omhoog gaat blijkt het water net de andere kant op te willen als ik.mEr zit niets anders op dan door deze beek omhoog te klauteren. Met dikke modder onder de schoenen sta ik zo'n 2 kilometer voor Zumaia voor een privé herberg waar ik voor 25 euro inclusief diner kan verblijven. Ik krijg een mooie twee persoons kamer en even later ook een mede pelgrim erbij. Die mede pelgrim is 'n Belg uit het Belgisch Limburg en we kunnen het gelijk goed samen vinden. Hij is al van eind maart onderweg en loopt de laatste dagen met twee Franse broers. Onze interesses hebben veel raakvlakken en we kletsen dan ook heel wat af. Voor hem een fijne afwisseling weer eens Nederlands te kunnen spreken. De hele herberg loopt vol en het wordt dan ook een heel gezellige avond aan tafel waar we heel lang blijven zitten en waar 'n aantal flessen wijn leeg raken. Als ik na het eten nog even naar buiten wil regent het zo hard dat ik het bos aan de overzijde niet kan zien. Dat wordt bergaf zwemmen, maar dat zien we morgen wel weer, eerst proberen een beetje gezonde en herstellende nachtrust te pakken, iets dat met slechts één kamergenoot wel moet lukken. Ik denk dat ik net ingeslapen was toen Petrus plotseling naast mijn bed stond en me liet weten dat ik me niet zo om onbenullige zaken druk moest maken" Wat maakt zo'n beetje regen nou uit. Laat de komende dagen maar eens zien of je uit het goede hout gesneden bent en toon eens wat karakter" Wauw, dat komt behoorlijk aan en ik probeerde wat smoesjes te verzinnen maar hij liep al met een boos gezicht weg. Ik schrik wakker, of was ik al wakker? Hoe dan ook het is ochtend en ik moet eruit.

  • 03 Mei 2019 - 03:47

    Herman Van Rheenen:

    naast mooi fotograferen, kun je ook mooi vertellen Peter. Ik zie Petrus al over je gebogen staan om je toe te fluisteren. :-)

  • 03 Mei 2019 - 05:51

    Nieske:

    Hoi Peter

    Nu kan ik me niet aan het idee onttrekken dat je de volgende dag door de
    regen verder moet!! maar dat lees ik de volgende keer dan wel!
    Door dat klimmen en dalen, gaat je lijf daar niet enorm van protesteren, je zul getraind hebben
    dat geloof ik graag, maar dan nog!!
    gelukkig heb je na een heftige wandeldag weer een mooie herberg kunnen vinden en
    gezellige mede pelgrims waar je een gezellig avond mee hebt gehad!! We zullen zien wat de dag van
    morgen brengt, de voorspelling van Petrus is niet echt best...

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zarautz

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 17088

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: