Vierde wandeldag dag 1 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Vierde wandeldag dag 1 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Vierde wandeldag dag 1

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Juni 2019 | Spanje, Markina-Xemein

Woensdag 8 juni. Vanochtend blijf ik lang in dubio wat te doen.Ik loop het station in en bekijk de tijdtabel en daar blijkt dat ik over 27 minuten met de trein naar Bilbao kan en er dan over goed anderhalf uur ben met als grootste voordeel, weg van die Spaanse snurker. toch maar lopen naar Markina-Xemein, maar eerst ontbijt en koffie. Gelijk na vertrek hoor ik buiten het dorp een koekoek en meteen begint het ook weer te regenen. Het pad gaat weer stevig omhoog en met het hoger komen neemt de hevigheid van de regen toe. Het pad wordt weer rivier en ik zwem tegen de stroom omhoog soms tot de enkels in het water. Links van me ligt een prachtig maar kleddernat klaprozen veld terwijl ik aan de rechterzijde een weidse blik op een grijze zee heb. Ik loop bergaf 'n stel achterop, blijkt een Fins echtpaar en we besluiten gezamenlijk deze etappe te volbrengen. Kay, zo heet die Fin is een kolos van een man, niet alleen qua lengte maar meer nog van omvang. Z'n vrouw echter is, zeker bij hem vergeleken, 'n klein poppetje en dat is aan het lopen ook goed te merken. Zij wandelt lichtvoetig berg op en af terwijl Kay zwoegend en ondersteunt door Nordic wandelstokken voortploetert. Het moet gezegd er komt geen onvertogen of klagend woord over z'n lippen. Nu is het wel zo dat ik geen Fins versta maar de lichaamstaal zegt natuurlijk ook veel

  • 05 Juni 2019 - 04:17

    Herman Van Rheenen:

    Leuk zo'n ontmoeting met mede "lotgenoten" en onder het motto "gedeelde smart is halve smart" samen verder de elementen trotseren. :-).

    groet, Herman

  • 05 Juni 2019 - 05:09

    Janny 1103:

    Weer een verslag om steeds meer waardering te krijgen voor je doorzettingsvermogen.
    Een mooie ontmoeting hier weer om door te zetten.

    Achter op de motor zitten is ok niet altijd glorieus maar de motard kan de route " naar huis" intikken.
    Groetjes



  • 07 Juni 2019 - 05:36

    Nieske:

    Hoi Peter!!

    Toch maar besloten te lopen ipv te treinen, ik
    vind het dapper, de keuze voor de trein was een stuk makkelijker geweest..toch!!
    en je had een voorsprong op de snurker opgebouwd!
    maar je heb gekozen om te wandelen en dan word je ook nog gestraft met regen...;)
    gelukkig kom je mede lotgenoten tegen en samen gaat de reis verder!! samen sta je sterker
    ben benieuwd hoe dit verhaal weer af gaat lopen...tot ver volgend verslag

    Liefs Nieske

  • 11 Juni 2019 - 06:04

    Hans:

    ja, wandelen is meer inspanning dan fietsen. Met fietsen kan je de hele dag uitrusten, je zit immers, alleen je benen gaan op en neer, maar dat wend wel. Dan heb je minder slaap nodig.
    Hoewel, goed dat je niet getreind hebt, want dat geeft achteraf meestal toch een minder voldaan gevoel.
    gr hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Markina-Xemein

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 17102

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: