Vierde Wandeldag deel 2 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Vierde Wandeldag deel 2 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Vierde Wandeldag deel 2

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juni 2019 | Spanje, Markina-Xemein


In de alberque in Markina-Xemein aangekomen is mijn eerste werk, kijken of de Spaanse snurk acrobaat er is. Ik speur in alle kamers in hoeken en gaten maar ik zie en wat meer zegt, ik hoor niets.Deze alberque vraagt zelfs geen vrijwillige bijdrage zodat ons verblijf helemaal gratis is.Natuurlijk ga ik meteen na het douchen het plaatsje bekijken.


Ik wordt vergezeld door Kay die net als ik wel 'n biertje lust, z'n vrouw blijft achter in de alberque om nog wat vrouwendingetjes te doen en zo hebben wij de handen vrij om 'n bierpul in vast te houden. Die moeten we wel eerst nog zoeken. Tegenover de kerk is een bar die aan onze eisen voldoet en waar ze pullen hebben die groot genoeg zijn. Met ieder een halve liter in de hand zitten we aan een tafeltje dat door de eigenaar met allerlei hapjes wordt gevuld. Olijven, stukjes toast met vis, worst en chips, eigenlijk 'n kleine maaltijd dus bestellen we nog maar twee pullen bier. Kay is niet echt een meester in de Engelse taal zodat het meer handen en voeten werk wordt als converseren, maar dat maakt ons samenzijn niet bepaald ongezellig, in tegendeel, door misverstanden lachen we heel wat af. Hij is een docent wiskunde en zijn vrouw journalist bij een plaatselijk dagblad en ook mevrouw spreekt heel weinig Engels wat ik vreemd vind voor iemand met dat beroep. We gaan terug naar de alberque en zien dat Marcel met beide Franse vrienden ook is gearriveerd, die waren uitgebreid tussen de middag ergens gaan eten. Van de snurker is nog niets vernomen en we, iedereen hoopt op zijn wegblijven, denken al de nacht redelijk door te komen als hij zich alsnog meldt. De kamer waar ik met 15 anderen lig is gelukkig vol zodat hij twee kamers verderop 'n plek vind. Overigens is het een heel aardige en vriendelijke man die met iedereen een praatje maakt en belangstelling heeft voor ieders probleempjes, wat te vertalen valt met, blaren. Blaren is een onderwerp dat veel ter sprake komt en velen doen hun voeten gelijk bij aankomst inspecteren, laten blaren doorprikken en afplakken en strompelen daarna richting bad. Ik mag niet klagen wat die blaren aangaat, alleen Wipneus en Pim zijn licht geïrriteerd maar daar valt goed mee te leven.

  • 12 Juni 2019 - 05:31

    Janny 1103:

    Het was weer genieten Peter en gelukkig tijdloos kunnen slapen..
    Ik lust ook graag een biertje v d tap..maar bij jouw afname... opname..lag ik denk ik al met mijn oogjes toe.
    Groetjes.


  • 12 Juni 2019 - 06:17

    Nieske:

    Hoi Peter,

    Hoop dat je gedurende de nacht geen last van mister snurk hebt gehad, er zat in ieder geval 1 kamer tussen dus minder erg lijkt me! Zo'n tocht is zwaar maar de belevenissen onderweg en de mensen die je treft maken het tot een belevenis lijk me. blijven die contacten nou of zakken die na zo'n reis dan weer weg! maar voor onderweg maakt het het leven lichter denk ik!! Tja en lopen, blaren en zere voeten die horen er echt bij ofschoon jij dus erg getraind ben en weinig last hebt!!

    Liefs Nieske

  • 12 Juni 2019 - 11:54

    G. Hollander(Gerrit41):

    Nou Peter het is weer eens een mooi verhaal (belevenis) die je hier neerzet.Ik heb bewondering voor je dat je dit op jouw leeftijd nog kunt,geen wonder trouwens als je een liter gersten nat naar binnen werkt kan je wel voor uit de andere dag,bij jouw werkt dat als benzine in een sportwagen;)

  • 12 Juni 2019 - 15:55

    Herman Van Rheenen:

    Gezellig zo'n ontmoeting met andere wandelaars om daarna met hen een biertje te drinken. Ik mag mij ook gelukkig prijzen v.w.b. blaren bij het wandelen....nog nooit een blaar gehad, wel een ingegroeide nagel en dat is best lastig bij het wandelen. :-)


    groet, Herman

  • 12 Juni 2019 - 16:00

    Herman Van Rheenen:

    Gezellig zo'n ontmoeting met ander wandelaars en daarna samen een biertje drinken. Ik heb ook geen klagen m.b.t. blaren bij het wandelen. Nog nooit een blaar gehad, wel een ingegroeide nagel en dat is ook best pijnlijk.

    groet, Herman

  • 17 Juni 2019 - 08:02

    RoosZ:

    Aan jou is een schrijver verloren gegaan Peter. Je kunt het allemaal zo smakelijk en humoristisch vertellen. Geweldig leuk om te lezen! Groetjes, Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Markina-Xemein

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 17104

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: