Porto Santiago - Reisverslag uit Porto, Portugal van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Porto Santiago - Reisverslag uit Porto, Portugal van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Porto Santiago

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 April 2020 | Portugal, Porto

Na een goede nachtrust pakken we onze rugzakken in en lopen naar de busterminal, we hadden al eerder tickets gekocht. Om 12.00 met de bus naar Porto waar we na vier en een half uur om 15.30 aankwamen ( in Portugal is het een uur vroeger. We stappen uit bij Casa de Musica ( ontworpen door de Nederlandse architect Koolhaas ) en gezien we twee dagen eerder in de stad zijn bel ik vandaar uit met het hotel om te vragen of we twee dagen eerder terecht kunnen. na wat heen en weer gebel lukt dat ook. Eenmaal gearriveerd is het goed dat ik er over gebeld heb en stonden wel vier stellen die allemaal teleurgesteld werden. Het is twintig minuutjes lopen tot bij het station waar we de mooie hal bekijken met de typische blauwe tegels kunst. Verder naar en over de beroemde brug om met allerlei trappen en steegjes naar de Douro af te dalen.
We gaan lekker langs de rivier zitten naar de bedrijvigheid en de overzijde te kijken. Er is naast Sandeman sherry een enorme foodhal gebouwd met vele restaurantjes erin van allemaal verschillende nationaliteiten. Zo is er ook een stand van Nederland en U raadt het vast, er wordt frites, frikandellen,kroketten en zelfs broodjes maatjes haring verkocht. Wij kiezen voor een Portugese stoofpot, voor Tom vegetarisch en voor mij traditioneel. Tegen elven klimmen we weer alle trappen op en vallen om middernacht in een diepe slaap. gr.Peter ( wordt vervolgd )