Porto Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Porto Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Porto Santiago

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 April 2020 | Spanje, Santiago de Compostella

De laatste avond in Santiago kregen we een rondleiding op het dak van de kathedraal. Een bijzonder gebeuren. We klommen van het ene dak naar het andere. Vooraf een toelichting en een film toen via vele trappen en portaaltjes, gangen naar 'n dak. De Kathedraal staat zowel binnen als buiten deels in de steigers ( Inmiddels sinds voorjaar 2019 niet meer wat de buitenzijde betreft ). Geweldig om over de daken te lopen en ook uitleg te krijgen over dat deel van de stad waar we uitzicht op hadden.
Na anderhalf uur stonden we weer op het plein voor de Kathedraal en gingen we op zoek naar een vegetariës restaurant . Volgens het informatie bureau zijn er drie in de stad. Twee gesloten en het ene dat we wel vonden in een heel klein steegje ergen s in een kelder gaat pas om 21.30 open. Toen we er om 22.00 kwamen was en één tafeltje bezet. Toen we weggingen om 23.30 stond er een rij op vrije tafeltjes te wachten. Het eten was trouwens heerlijk. zeker aan te bevelen. Als U het zoekt het ligt precies achter het Informatie kantoor.

Morgen vertrekken we naar Porto voor een vijfdaags verblijf. ( wordt vervolgd )
ge.Peter

• 23 April 2020 - 13:37

Marion:

nou genieten he vegetarisch eten .. .. tjee wat eten die mensen daar laat