Camino de la costa 26 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Camino de la costa 26 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Camino de la costa 26

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Augustus 2020 | Spanje, Bilbao

Vervolg.
Dit jaar is het niet mogelijk naar Santiago te pelgrimeren. Vandaar een verslag van een eerdere Camino en wel langs de Noord kust van Spanje, de Camino de la Costa

Weer langs de rivier naar het Guggenheim museum, een van de meest bijzondere gebouwen ter wereld. Al van verre is het te zien en ik kijk er met verbazing naar. Ik moet naar de overzijde van de rivier en ontmoet halverwege de brug de Duitser die in Morga voor een gesloten deur stond. We maken een praatje en aangezien hij niet het museum in wil maar uitsluitend van de buitenzijde en omgeving foto's maakt, ga ik alleen verder. Als 60+ is de entreeprijs slechts 5 euro, een koopje omdat ik hier voor zo'n luttel bedrag uren kan rondlopen. Ook al ben ik zeker geen fan van de hier tentoongestelde kunst, de omgeving, het gebouw en de presentatie spreken me wel heel erg aan. Zie een stel Holanders, of eigenlijk beter gezegd, ik hoor ze eerder als ik ze zie en maak uiteraard 'n praatje. Ook zij zijn op weg naar Santiago maar dan wel met de auto. Zo kan ik het ook denk ik licht jaloers, toch een leuk gesprek dat we nog verder zetten in het restaurant van het museum. Meneer ( Henk ) blijkt twee jaar eerder al deze route helemaal gelopen te hebben en is dus ervaringsdeskundige die met precies de zelfde vragen als ik rondliep, het hoort er dus min of meer bij. Dat gegeven geeft de burger ( ik ) moed. ( wordt vervolgd ) gr.Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 17090

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: