Fietsend naar Santiago - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 December 2020 | Nederland, Sittard

Omdat ik het niet verantwoord vind dit jaar naar Santiago te gaan een verslag van mijn eerste en tweede fietstocht naar Spanje.

Plannen
September 1997 zat ik plannen te maken om naar Santiago de Compostela te fietsen. Nam me voor die precies een jaar later uit te voeren.September 1998 was de natste van de voorbije eeuw en ik strandde dan ook letterlijk net boven Bordeaux.Het is weer september maar nu in 2008 en opnieuw begint het te kriebelen die nooit afgemaakte tocht te ondernemen. Overleg thuis leverde op dat ik volgend jaar begin mei de fiets schoentjes opnieuw zou aantrekken om nu de tocht vanaf het begin te voltooien. Meteen roept dat een aantal vragen op. Kan ik het fysiek aan, ik ben inmiddels elf jaar ouder,wat heb ik er behalve een fiets voor nodig, hoe vind ik een goede route, waar moet ik slapen, moet er een tentje mee en ga zo maar door. Genoeg om eens goed over na te denken. Maar daarvoor is uiteraard nog tijd genoeg. Een bezoek aan het Genootschap van Compostella in Utrecht levert al een schat aan informatie op en het lezen van boeken van voorgangers deed me alleen maar enthousiaster worden.Getraind moet er natuurlijk ook worden en de voornemens zijn gelijk bij het begin van het nieuwe jaar daar een aanvang mee te maken.Goede fiets is natuurlijk ook wel prettig en verder ga ik me er vooral mentaal op voorbereiden. Ik ben nog nooit zolang alleen op weg geweest en mis al gauw, vrouw,kinderen en kleinkinderen.Toch maak ik me nu daarover nu geen zorgen en zie alleen maar de zonnige kanten van het avontuur.Ruim een maand geen agenda en verplichtingen, als dat niet aanlokkelijk klinkt. gr.Peter

  • 07 December 2020 - 15:48

    Wim Brundel:

    Een leuk verhaal wanneer vertrek je? Ik wacht het af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 17095

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: