Fietsend naar Santiago deel 7 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago deel 7 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago deel 7

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 December 2020 | Nederland, Sittard

Omdat ik het niet verantwoord vind dit jaar naar Santiago te gaan een verslag van mijn eerste en tweede fietstocht naar Spanje.

Naderend vertrek 01/05/2008
Het komt steeds dichterbij de dag van vertrek bedoel ik. Ben er toch wel wat gespannen voor. Het ongewisse is het spannende en gelijk ook het aantrekkelijke. Niet weten waar ik 's avonds zal zijn en of ik een slaapplek vind. Ik heb er erg veel zin in en hoop erop dat de weergoden me gunstig gezind zijn. Maar eerst nog met mijn lief een week naar Ameland om ons daar aan de zeelucht en wind over te geven. Onderwerp van gesprek is toch vaak die reis naar Santiago tijdens onze uitgebreide wandelingen door het mooie duingebied, de bossen en natuurlijk over het stand, waarbij we de strandtent geregeld bezoeken voor een lekker kopje koffie en wat al niet meer.
Terug thuis in Sittard ga ik wel nog op 9 mei naar de kathedraal van Roermond voor mijn eerste stempel in mijn Santiago paspoort. Deze kathedraal heeft nauwe banden met Santiago de Compostela. Uiteraard op de fiets erheen. De rit is een waar genoegen vanwege het prachtige weer, de mooie natuur met al die gele velden vol koolzaad, de ontluikend bloesems en de bomen die nu hun volle schoonheid beginnen te tonen. De ontvangst in Roermond was uiterst vriendelijk en belangstellend. Na mijn eerste stempel ontvangen te hebben voelt de terugrit aan alsof de tocht nu al begonnen is. Thuis toon ik de kinderen en kleinkinderen trots m'n eerste stempel.Nog twee nachtjes en dan is het zo ver. Ik begin nu echt alles bijeen te zoeken.Gelukkig heb ik vooraf een lijst gemaakt met alles wat ik nodig denk te hebben. Ook de ontbrekende spullen heb ik al aangeschaft zodat ik het nu allen maar bij elkaar zoek en het vakkundig inpak. Dat inpakken verloopt van een leien dakje en ik heb ruimte zat en niets teveel. ( denk ik )Op de weegschaal gaan staan. 93 kilo dus dat viel valt mee tenminste als je bedenkt dat dat gewicht mijn persoontje,de fiets en stuurtassen met inhoud bij elkaar zijn.Alle kleine dingetjes die ik geregeld onderweg nodig heb en de route kaart zitten in de stuurtas. Zo laat nu het vertrek maar komen. ( wordt vervolgd ) gr.peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 17087

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: