Fietsend naar Santiago deel 9 - Reisverslag uit Dinant, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago deel 9 - Reisverslag uit Dinant, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago deel 9

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Januari 2021 | België, Dinant

Omdat ik het niet verantwoord vind dit jaar naar Santiago te gaan een verslag van mijn eerste en tweede fietstocht naar Spanje.

Dinant 12/05/2009
Alles op de fiets en ik vertrek om 06.15 richting Dinant zo'n vijfentwintig kilometer stroom opwaarts. Nog geen kwartier later begint het te regen en niet zo'n klein beetje maar met bakken tegelijk. Tot overmaat van ramp rijd ik lek. Goede raad is duur want probeer maar eens in de stromende regen een band te plakken. ( de reserve banden heb ik gisteren al gebruikt ) Een klein tochtig en nat tunneltje brengt uitkomst. De natte binnenband met 'n handdoek zo goed mogelijk afgedroogd en proberen te plakken. Alles is zo door en door nat dat van plakken geen sprake is. Er zit niets ander op dan te proberen de band aan de vochtige buitenlucht te laten drogen, iets wat moeilijk is in dat vochtige tunneltje waar telkens als er een auto passeert het water hoog opspat. Na ruim twee uur lukt het me het gat te dichten. Ik wacht nog 'n tijdje maar het ziet er niet naar uit dat het vandaag nog droog wordt. Dus in de stromende regen naar Dinant. De camping zie ik al snel liggen, helaas voor mij aan de overzijde van de Maas. Nog acht kilometer tot de brug en dan acht kilometer terug aan de andere zijde van de rivier.Natter als ik ben kan ik niet worden, in de schoenen staat een laagje water en de kleren uitgewrongen levert een afwasbak met water op. De tent opgezet en daarna onder een warme douche om enigzins op temperatuur te komen, iets dat na 'n klein half uurtje warm water lukt. Ik heb er naar m'n gevoel al een hele dag opzitten maar de klok wijst pas 11.14. In de regen terug naar de stad om daar in een internet café de mail te checken en 'n berichtje in het log te typen onder het genot van een kop koffie. Kerk bezocht voor een stempel in het paspoort maar er is geen koster of priester te vinden, ' n voordeel ik zit wel weer een kwartiertje droog. Wat lekkere dingen gekocht bij de super marché voor het avondmaal. Daarna in een plaatselijk café een broodje gegeten en een praatje gemaakt met een Nederlands stel dat ook de nattigheid op de camping is ontvlucht. Ze komen uit Noord Holland en zijn op weg naar Luxemburg. Hij gepensioneerd en zij die het woord voort. Een stortvloed van verhalen over de kinderen en ziektes. Ik vlucht terug de regen in. De regen neemt af en geloof het of niet tegen vieren is het droog. Terug op de camping stop ik alle natte spullen in de droger en een half uurtje later is er niets wat aan die nattigheid herinnert of het zouden al die enorme plassen water moeten zijn die overal op de camping staan. Ik bereid m'n maaltje en eet met smaak, schrijf in mijn dagboek en kruip al snel in de slaapzak om in dromenland te belanden. ( wordt vervolgd ) gr.Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Dinant

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 17098

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: