Fietsend naar Santiago deel 8 - Reisverslag uit Dinant, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Fietsend naar Santiago deel 8 - Reisverslag uit Dinant, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Fietsend naar Santiago deel 8

Door: Peter Tehuinisse

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Januari 2021 | België, Dinant

Omdat ik het niet verantwoord vind dit jaar naar Santiago te gaan een verslag van mijn eerste en tweede fietstocht naar Spanje.

Vertrek 11/05/2009
06.32. Ik doe m'n ogen open en trek gelijk de gordijnen voor het raam weg. Regen en niet zo'n klein beetje ook.Op het geplande vertrekuur is die regen alleen maar in hevigheid toegenomen. Een paar vrienden en bekenden en mijn familie staat klaar om me uit te zwaaien. Toch besluit ik dat vertrek nog wat uit te stellen. De een na de ander vertrek naar huis, school en werk en ook mijn lief gaat naar haar school. Ik blijf alleen achter met het onnodige regenwater en een onbestemd gevoel. Om kort te gaan, het blijft regen en om 12.45 besluit ik alsnog te vertrekken. Eerst langs de school waar m'n liefje me bezorgd uitzwaait en ik de miezer inrijd.
Bij Stein over de Maasbrug naar België nog over bekend terrein natuurlijk. Langs de Zuid Willemsvaart richting zuiden, afbuigend naar de oudste stad van Belgie, Tongeren.
Hier kom ik vaker op de zondag ochtend. Er is dan een grote kunst en antiek markt die door veel Duitsers, Amerikanen en Hollanders bezocht wordt.Heel leuk om dan over die markt, die zich over een groot deel van de stad uitstrekt,rond te lopen en te bekijken wat er allemaal wordt aangeboden. Ik heb er geregeld iets van mijn gading voor een heel schappelijke prijs kunnen vinden. Natuurlijk bezoek je dan ook een van de vele restaurants waar je culinair heerlijk verwend wordt. Ook al hangt er wel een prijskaartje aan. Vandaag echter, geen markt en zelfs geen koffie maar slechts een paar meegebrachte broodjes en 'n slok water.
De regen is min of meer opgehouden en de tocht gaat verder naar Huy aan de Maas. In de buurt van Borgworm rijd ik lek, splinter nieuwe antilekbanden ten spijt. Langs de weg met voorbijrazend verkeer de band geplakt. Slechts vier kilometer verder opnieuw lek en een nieuw gaatje doet me besluiten de band eraf te gooien en een nieuwe binnen en buitenband erop te leggen. In Huy aangekomen bleek de plaatselijke camping te zijn gesloten. Dus verder langs de rivier stroom opwaarts over 'n smal fietspad dat uit keien bestaat waardoor ik heerlijk door elkaar gerammeld word. Vele Ganzen paartjes bivakkeren al of niet met jongen op dat fietspad en erg vriendelijk word ik niet gejegend. Sommigen ganzen vallen de fiets en z'n berijder brutaal aan. Het helpt niet als ik hen vermanend of kalmerend toespreek ze zijn behoorlijkl kwaad. Opnieuw kom ik bij een gesloten camping die ik wel ga bekijken maar ze is zo onguur dat ik toch maar besluit verder te fietsen. Het begint donker te worden en geen zicht op een slaapplaats. Tot Dinant is het nog vijfentwintig kilometer en ik heb er inmiddels honderdzesendretig opzitten en het is inmiddels 21.35. Ik besluit ter plekke te bivakkeren gewoon in de slaapzak op de grond in de buitenlucht langs de Maas. Door vermoeidheid val ik ook nog in slaap en word pas tegen 05.30 wakker. Het is nog steeds droog. ( wordt vervolgd ) gr.Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Dinant

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16935

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: