reisgids - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu reisgids - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

reisgids

Door: peter theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Maart 2019 | Duitsland, Aken

Het plan is begin juni te vertrekken zodat ik begin juli net voor de grote vakanties weer terug ben en hoop zo ook de allergrootste drukte te vermijden. Met die vertrekdatum heb ik ook nog tijd genoeg voor wat inspannende tochtjes met rugzak. Op de fiets ging ik naar Aken waar een goede boekhandel is met een uitgebreid assortiment reis en route boeken.

Aken is het doel van een fietstochtje om daar op zoek te gaan naar een route langs de Noord Spaanse kust. Met nog weinig fietskilometers in de benen een prima gelegenheid ook die (fiets)conditie een beetje op te voeren. Meteen sta ik voor de eerste helling, doe het rustig aan en kom toch nog met de tong op de tenen boven.Berg af naar Oirsbeek en zo volgt de ene helling de andere op. Onderweg nog veel kale bomen waarin maretakken zitten. Bleef er een tijdje onder staan in de hoop gekust te worden door een schone dame, helaas de enige die langs kwam was een oude postbode.Na Kerkrade passeer ik de Duitse grens en zie in de velden restanten van de Siegfried Linie. Koolzaad ruik ik al voor ik het kan zien, de bomen beginnen groen te kleuren en ik moet stevig trappen om het enigszins warm te krijgen. In Aken eerst 'n schnell imbiss gezocht voor 'n broodje braadworst en 'n kop koffie. Het zonnetje schijn en velen zitten in het park ervan te genieten wel nog met dikke winterjassen aan. De bedoelde reisgids ( Jacobsweg Küstenweg) heb ik al snel gevonden en gesterkt door worst en koffie besluit ik overmoedig om via het drielandenpunt in Vaals terug naar huis te fietsen. Op het tandvlees beklim ik de 323 hoge Vaalserberg, rij een rondje door de drie landen en vlieg dan met 'n vaartje naar Gemmenich richting Sippenaken om daar weer op Nederlandse bodem te geraken. De heuvels doen net zoveel pijn als mijn benen en ik ben blij als ik het bordje Sittard weer zie. Twee vliegen in één klap, fijne, maar zware fietstocht en de begeerde reisgids. ( wordt vervolgd )

  • 07 Maart 2019 - 02:04

    Herman Van Rheenen:

    Dag Peter, ik veronderstel dat je naast de routekaart, de geplande route ook nog een GPS systeem plaatst?
    Je gaat dus een week of 4 wandelen en per dag zo'n 25km? Succes en plezier met je voorbereiding.

    groet en bewondering Herman van Rheenen

  • 07 Maart 2019 - 06:46

    Marion:

    jouw verhalen vervelen me nooit

  • 07 Maart 2019 - 14:01

    Nieske:

    Hoi Peter....

    Ging je deze tocht nou met de fiets of met de benenwagen..
    kan me herinneren dat je er ook 1tje gefietst hebt!!
    Ik lees dat je toen al flink aan het trainen was voor zowel met de fiets als lopend.
    ben erg benieuwd welke tocht dit is ik weet nog van eentje dat je zo ontzettend veel
    regen hebt gehad!! ben benieuwd naar het vervolg..

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Aken

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 16959

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: