laatste oefentocht - Reisverslag uit Gronsveld, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu laatste oefentocht - Reisverslag uit Gronsveld, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

laatste oefentocht

Door: peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Maart 2019 | Nederland, Gronsveld

Met alles wat ik denk nodig te hebben in de rugzak stap ik in de auto en rij naar Gronsveld waar ik parkeer op de rijksweg net voor de plaatselijke bakker. Ga natuurlijk voor ik aan de wandeling begin even bij die bakker allerlei lekkers ruilen tegen wat papiertjes, ook wel geld genoemd. Met die heerlijkheden in de rugzak stap ik gelijk naar het Savelbos om waar ik, zoals vrijwel overal in Zuid Limburg, goed de weg weet. Het gaat hier heuvel op en af en dat is precies ook de bedoeling. Het weer is aangenaam met een lekker zonnetje en de natuur is nu uitbundig. Blaadjes aan de bomen de bodem bedekt met veel bosanemoontjes in geel en wit een waar genoegen om hier te mogen stappen. Ik passeer een grote kikkerpoel die vol leven zit dat ik aandachtig sta te bekijken. Kikkervisjes, salamanders, schaatsers, torretjes en op de bodem zie ik tubifex, iets dat in veel aquaria als visvoer gebruikt wordt. Na 'n kleine twee uurtjes wordt het tijd de meegebrachte lekkernijen te weten roombroodjes op te peuzelen, iets dat ik met veel plezier doe. Of die broodjes het ermee eens zijn weet ik niet maar het smaakt me voortreffelijk. Na dit suikershot kan ik weer heel wat kilometertjes en heuvels vooruit. Van verre ruik ik uien en dat blijken geen uien maar daslook te zijn die deze sterke geur over een grote afstand verspreidden. Het lopen gaat prima alhoewel de knieën toch wel moeite hebben met het klimmen en eigenlijk nog meer met dalen. Ik verwonder me er wel een beetje over dat er zo weinig mensen zijn om van deze mooie zonnige dag in dit bos te genieten. Na vier uur en vijftig minuten sta ik weer bij de auto en rij met een goed gevoel naar huis waar ik een stevige avondmaaltijd ga bereiden.

  • 15 Maart 2019 - 15:20

    Peter:

    Hoi Peter,

    Leuk zo'n verslag van je wandelbelevenissen.
    Veel succes en eet smakelijk !
    Groeten, Peter

  • 15 Maart 2019 - 15:53

    Mary:

    Wat een leuk verslag Peter!
    Heerlijk om zo je dag te vullen en al je zintuigen te gebruiken.
    Veel plezier!
    Grt Mary

  • 15 Maart 2019 - 16:50

    Jan Pijper:

    Geweldig avontuur, heerlijk in de natuur. Alle respect, Je moet ook nog lopen en hoe ver, knap werk.

  • 16 Maart 2019 - 04:16

    Herman Van Rheenen:

    heelijk rusten na zo'n stevige wandeling. ik stop meestal ook na zo'n twee uur om te rusten en fourageren. bijkomend voordeel...daarna wat minder gewicht :-). Mooi dat je deze ervaring hier deelt. Veel plezier.

    groet, Herman

  • 16 Maart 2019 - 05:35

    Cor:

    Hallo Peter.

    ik heb de tocht gelopen vanuit Sevilla, de la plata. erg mooi. Goeie sokken en schoenen zijn erg belangrijk. Ik liep ongeveer twee uur en nam dan pauze. ik vond het de moeite waard om een klein camping gasje mee te nemen. Kun je altijd zelf overal waar je wilt soep thee of koffie maken. Zeker op een route die minder voor de hand ligt. Veel plezier, wanneer begin je??? Groet Cor

  • 17 Maart 2019 - 14:07

    Nieske:

    Hoi Peter...

    goede training en net als nue het begin van de lente
    je loopt immers bij de bosanemoontje langs en die bloeien rond deze
    tijd!!

    Laatste training dus ik denk dat het echte werk nu gaat beginnen
    ben benieuwd..wordt vervolgd dus...

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gronsveld

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 16729

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: