Zesde wandeldag deel 2 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Zesde wandeldag deel 2 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Zesde wandeldag deel 2

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Augustus 2019 | Spanje, Bilbao

In een van de vele plassen spoel ik zoveel mogelijk modder van schoenen en handen.Ik sta nog na te genieten van die glij en glibber partij als er 'n auto naast me stopt en een Spanjaard in voortreffelijk Engels me waarschuwt een kleine kilometer verder goed op te letten de juiste afslag te nemen. Of beter nog zegt hij, stap in dan breng ik je even dat stukje zodat ik zeker weet dat je goed zit. Ik toon mijn modder schoenen en handen, geen probleem, stap in we zijn er over drie minuten. De man is verantwoordelijk voor de bewegwijzering op dit stuk van de camino. Ik zit goed en wel staan we voor 'n driesprong waarvan ik volgens mijn begeleider de middelste moet nemen. Zo gezegd zo gedaan, het is een asfalt weg waar het water als 'n rivier over omlaag stroomt en ik stroom mee. Gelukkig gaat alles wel berg af en dat is op het natte na best prettig. Na anderhalve kilometer zie ik ver beneden me Bilbao liggen. Over wat zeer drukke wegen en kruispunten kom ik in de stad, dan volgen 'n paar honderd traptreden omlaag naar het centrum, er lijkt geen einde aan te komen en toch sta ik nog onverwachts midden in de stad op een mooi plein wel nog steeds in de regen. Ik haal de gids weer te voorschijn om een onderkomen te zoeken en krijg al heel snel hulp geboden van een Spaans echtpaar die me de weg wijzen naar het plaastelijke toeristen bureau.

  • 14 Augustus 2019 - 07:15

    Marion:

    leuk want ik herken dit stukje met de trappen naar bilbao en het plein

  • 14 Augustus 2019 - 11:36

    Gerrit41.:

    Ja ja een natte bedoening daar,maar na regen komt zonneschijn zullen we maar denken.Een kilometer gesmokkeld met een lift moest niet maggen;)maar voor deze keer ok.Hopelijk heb je nog onderdak voor de nacht kunnen vinden.

    Fijne dag,Gr,Gerrit.

  • 14 Augustus 2019 - 12:35

    Herman Van Rheenen:

    die Spanjaarden kun je er wel bij hebben Peter. Wat leuk om die hulp te krijgen, wel verdiend zullen we maar zeggen..of: "wie goed doet, goed ontmoet". Weer een mooie reisbeschrijving.

    Groet, Herman

  • 14 Augustus 2019 - 15:38

    Jeannette:

    Zoals ik al elders schreef, niet alleen maar mooie natuur om je heen.
    Hoewel je hier wel een hele mooie stad binnen wandelt, het zou alleen droog moeten zijn
    Nog een fijne droge avond, gr Jeannet

  • 14 Augustus 2019 - 16:44

    1103:

    Gelukkig dat er nog mensen behulpzaam zijn.. Scheelde je toch weer een stukje.
    Je treft het niet met het weer.
    Dappere volhouder ben je.
    Groetjes

  • 15 Augustus 2019 - 08:31

    RoosZ:

    Dat was een natte bedoening, maar je deed ook weer de nodige ervaringen op, niet in de laatste plaats met het vriendelijke gebaar van de voorbijganger.
    Ik bewonder je nog steeds om je moed en doorzettingsvermogen Peter. Groetjes, Roos

  • 05 September 2019 - 11:23

    Nieske:

    Ik ben een beetje achter maar ga het vandaag rechttrekken..;)
    Weer een mazzeltje onderweg dat er zomaar even iemand
    langs rijd en je naar de goede plek rijd, dat zijn ook de goede dingen
    van het leven!!
    en zo beland je in de grote stad Bilbao!!

    ik ga nu naar het volgende verhaal!!

    Liefs Nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 17140

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: