Pelgrimspad eerste wandeldag - Reisverslag uit Visé, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Pelgrimspad eerste wandeldag - Reisverslag uit Visé, België van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Pelgrimspad eerste wandeldag

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Maart 2020 | België, Visé

De trein brengt me om 08.02 in het Belgische Visé ( Wezet) zet er stevig de pas in flink bergop gelijk. Eenmaal de stad door sla ik rechtsaf een veldweg in, die nog redelijk te bewandelen is. Helemaal boven aan gekomen heb ik vrij uitzicht richting Noorden en zie Maastricht in de verte voor me liggen en nog verder de koeltorens van DSM. Niet te bevatten dat de route erheen door de vele omwegen meer dan negentig kilometer is. De route planner geeft voor de fietser 33,7 kilometer. Dus met enorme omwegen richting Sittard. Ik kom al snel bij de Berwinne, normaal een lieflijk beekje, nu een brede stroom. Loop bij Mesch Nederland in ( Mesch was het eerste stukje Nederland dat in September 1944 door de Amerikanen bevrijd werd ) dan volgt al snel het Savelbos, prachtig maar nauwelijks te belopen door de vele modder en modder stroompjes. De storm van de laatste tijd heeft heel wat bomen geveld en bezorgd me behoorlijk wat klim en buk werk en een aantal omwegen. Gelukkig ken in deze omgeving de weg op mijn duimpje zodat ik toch telkens weer op de route weet te komen. In Gronsveld weet ik een bakker waar ik een paar koffiebroodjes koop die me van brandstof voorzien voor het volgende stuk. Ik glibber ne glij verder, berg op en af en in Cadier en Keer neem in de bus naar het station van Maastricht. 28,2 kilometer plus 4 heen en weer naar het station brengt het totaal op 32. genoeg voor de eerste dag die door de vele glijpartijen moeilijk was. Nu weer thuis, 'n dochter met twee kleinkinderen komt eten dus moet ik nu vlug aan de slag. Donderdag verder.

  • 03 Maart 2020 - 19:50

    Herman Van Rheenen:

    De "kop is eraf". Nu aan het familie diner. Morgen verder..... succes ermee.

    groet, Herman

  • 03 Maart 2020 - 20:47

    Tanneke:

    Fraaie foto's bij je verslag en inderdaad heel vermoeiend om te lopen, de bossen zijn op het moment heel modderig. Groetjes, Tanneke

  • 04 Maart 2020 - 11:41

    Marion:

    mooi de foto met kapelletje en bah wat een bagger zeg ..heb je laarzen aan dat loopt denk ik niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Visé

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 16918

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: