Pelgrimspad derde wandeldag - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Pelgrimspad derde wandeldag - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Pelgrimspad derde wandeldag

Door: Peter Thheunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Maart 2020 | Nederland, Gulpen

Ik vertrek om 08.30 in Gulpen op de plek waar ik donderdag gestopt ben. Kijk in de gids en zie kasteellaan, die weet ik wel. verkeerd er zijn twee kasteellanen en zo begin ik met twee kilometer om te lopen. eenmaal op de goede route loop in door het fantastisch mooie heuvelland in een fijn zonnetje en met mooie wolken. Het klimmen gaat vanzelf. Bovenaan de Yserenbosweg heb ik schitterend uitzicht richting het Noorden en zie heel in de verte koeltorens van DSM en ik moet nog verder dan daar. Loop heuveltje op en af en geniet van al het moois . Forsythia , tulpenbomen staan in bloei, ook daslook is al ver in ontwikkeling, sint Josefbloemetjes, madeliefjes, sneeuwklokjes en wat al niet meer. Ook vele struiken hebben al nieuwe blaadjes van dat mooie frisse groen. In Voerendaal koop in 'n fles cola en twee stukjes gebak bij een Super. Zo kan ik wel weer kilometers verder, iets dat ook nodig is. Via Weustenrade, Laar, Nuth, Schinnen en Puth daal ik af naar Sittard. zeven uur stevig doorstappen brengt me na 39 kilometer weer thuis. Kop koffie, 'n stuk vlaai en dan onder de douche.
Vanavond lekker naar de Chinees. Maandag stap ik weer verder.

  • 08 Maart 2020 - 09:45

    Herman Van Rheenen:

    een mooie wandeling Peter. Een -klein- deel heb ik ook eens gewandeld vanuit Gulpen, waar we enkele keren met vakantie gelogeerd hebben. En ja. starten op de verkeerde plek omdat je denkt het te weten, ook dat is mij wel overkomen, maar daar zaten tientallen km. tussen ..:-).

    groet, Herman

  • 08 Maart 2020 - 10:25

    Marion:

    wat bijzonder altijd dat de natuur in limburg zo veel verder is dan hier ..hier begint net alles kleine knopjes te krijgen .. je had een heerlijke wandeldag ..ik blijf het zo knap vinden 7 uur doorstappen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gulpen

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 16990

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: