Pelgrimspad vierde wandeldag - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Pelgrimspad vierde wandeldag - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Pelgrimspad vierde wandeldag

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Maart 2020 | Nederland, Sittard

Loop net voor zevenen de deur uit en kom al snel op de route, het miezert een weinig. Ben net vijf kilometer onderweg of ik zie een regenboog. de dag kan gelijk niet meer stuk. De regen houdt het verder voor gezien en de zon verschijnt ervoor in de plaats. Loop lange stukken langs de Maas die vele weilanden onder water gezet heeft. Ik prijs me gelukkig dat ik dit soort wandelingen nog steeds kan en mag maken op mijn leeftijd. Steek bij Thorn ( witte stadje ) de Napoleons weg over en loop door Ittervoort richting Hunsel waar de Asperge bedden in gereedheid gebracht worden. Na Hunsel volgt nog Ell waar ik het na 35 kilometer voor gezien hou. Stap in de bus naar Weert en een kwartiertje laten brengt de NS me weer naar Sittard. Fijne wandeling geweest, mooi weer en fraaie wolken. Woensdag de volgende etappe.

Vanaf nu wordt het uitdagender, ik moet elke dag met openbaar vervoer naar de plek waar ik gestopt ben en aan het einde van de wandeling ook weer met openbaar vervoer naar huis. Aangezien de afstand tussen thuis en de plek waar ik moet beginnen steeds groter wordt, wordt ook de uitdaging groter.

  • 10 Maart 2020 - 09:27

    Herman Van Rheenen:

    Zeker Peter, ik prijs mij ook gelukkig dat mijn fitheid het toestaat flinke wandelingen te maken. Weliswaar niet zo "flink" als die van jou. :-) maar we beleven er beiden plezier aan denk ik. Mooi ook de combi van OV en wandelen. In mijn regio doe ik dat met regelmaat. Lekker van huis weg wandelen en maar zien waar ik terecht kom en dan met de bus weer terug, of andersom.

    groet, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 16924

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: