Beperkingen - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu Beperkingen - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Peter Theunissen - WaarBenJij.nu

Beperkingen

Door: Peter Theunissen

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Maart 2020 | Nederland, Sittard

Mijn wandeling over het pelgrimspad heb ik natuurlijk moeten onderbreken. Nu is het verstandig zo weinig mogelijk contact met anderen te maken en alleen voor noodzakelijke dingen de straat op te gaan. Ik, die 365 dagen per jaar wandel. Ik maak er het beste van. Zowel gisteren als vandaag een aantal rondjes door de tuin gelopen. Lekker buiten, geen contacten maar ook geen afstanden. Om me een beetje meer in te spannen loop ik ook een aantal malen per dag de trap naar de zolder op en neer, telkens series van tien. Zo probeer ik de conditie op peil te houden want het gaat, schat ik zo in, nog lange tijd duren. De rest van de tijd vul ik met mijn foto's en vooral met het lezen van reisverhalen. Zo ben ik toch nog een beetje onderweg.
BLIJF GEZOND. gr.Peter

  • 23 Maart 2020 - 20:32

    Ingrid:

    Net de persconferentie gezien, maandag, 23/3
    Jeetje een hoop nieuwe maatregelen zijn aangekondigd. Dat wordt toch wel lang geduld hebben voor je Peter.
    Voor mij persoonlijk verandert er niet zo veel, wij bleven toch al binnen, dichter doet boodschappen, en we wandelden kleine stukjes in mensen”arme” omgeving.
    Dus ons hoor je niet klagen, wil zelf alleen maar snel beter worden ( heb longprobleem, geen corona hoor).
    Ik leef mee met iedereen die hun leven drastisch hebben zien veranderen in de afgelopen tijd, maar nu dus nog meer regeltjes om je aan te houden.
    Ik heb echt te doen met alle bedrijven en horeca die de komende tijd omzet zullen gaan missen.. en onzekere tijden tegemoet moeten zien.
    Maar ik hoop van harte dat iedereen zich nu wel aan de regels zal houden, dat het kwartje bij velen die nog steeds niet de ernst van de situatie inzagen, nu eindelijk zal vallen
    Ik wens iedereen, jong, oud,gezond, ziek, werkenden, en mensen die noodgedwongen thuis zitten, en vooral die mensen die er voor zorgen dat wij ondanks alle beperkingen, toch een zo normaal mogelijk leven kunnen blijven lijden heel veel sterkte en heel veel respect. En dat zijn er meer dan wij ons realiseren, niet alleen in de zorg, en supermarkten, vakkenvullers, maar ook schoonmaakdiensten, bezorgers, brandweer, etc etc etc apothekers, vrijwilligers, mensen die zorgen voor vervoer, ( denk oa klm medewerkers) en alle anderen die ik vergeet!
    Lieve allemaal dank jullie van ganser harte.
    En Peter, jij houdt vast je stappenplan wel, hou je taai! Liefs, Ingrid

  • 24 Maart 2020 - 06:43

    Herman Van Rheenen:

    Hier in de regio ken ik wel plekken waar het nog rustig is om te wandelen. Gister weer 12 km gewandeld en vrijwel niemand tegen gekomen. Maar het devies blijft: royaal afstand houden en geen OV.
    Blijf gezond en succes met je oefeningen/training.

    groet, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sittard

Peter

reisverhalen van een wandelaar.

Actief sinds 19 Feb. 2019
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 16927

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: